חוג קארטה

המאמן: אלי אלפסי

תלמיד אומנויות לחימה בכל יום. עוסק באומנויות לחימה מעל ל20 שנה. שירות כלוחם קרבי בצנחנים בסדיר ובמילואים.
תלמידו של סנסיי יהודה פנטנוביץ ז"ל בשנים 1993-2006 קראטה גוג'ו ריו.
תלמיד, חבר ומאמן בארגון הIOGKF בין השנים 1993-2013.  תלמידו של אלי אביקזר ז"ל בשנים (1992-1993). קמ"י.
בוגר קורס מדריכים בויינגייט 1997. בוגר קורס מדריכי קרב מגע צה"ל 1999. בוגר קורס מאמנים בוינגייט 2008.
תלמידו של איתי לייבוביץ' ג'ו ג'יטסו ברזילאי 2012- 2014. 
2014 בוגר קורס מדריכים לאמנויות לחימה טיפוליות לבעלי הפרעות קשב וריכוז (ADHD ADD).
ראש הקורס ד"ר אשר אבי קלאו.
מנוסה בעבודה עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי מסייע בשיפור בתחומים שונים של החיים.   מלמד באהבה.  "כמאמן זכיתי לאימונים תחת מאמנים מעולים מהעולם אציין כמה שמות מוכרים : מוריו היגאונה, ג'ורג' אנדרוז, טטסוג'י נקמורה,  הוילר גרייסי,טיירה מסאז'י,אבי נרדיה. אני ממשיך ללמוד ולהיות תלמיד וללמוד בכל יום. "

קראטה הינו סוג לחימה יפני אשר מתבסס על כבוד והקשבה למורה ("סנסאי" ביפנית), למתאמנים האחרים ולעצמך.
המתאמן נדרש לשלוט פיזית בגופו, בנשימה, בשרירים ושליטה באימפולסיביות. כמו-כן במהלך האימון והלחימה המתאמן נדרש לריכוז רב תוך שימת לב לסביבה, לתנועות היריב, ולתנועותיו.

הקאטות בקראטה דורשות חזרה על תנועות, דיוק רב וריכוז.

השליטה הפיזית משפיעה על השליטה המנטלית, שליטה עצמית, איפוק וריסון.

אימוני הקראטה דינמיים ואנרגטים ובכך משתחררים מתחים, כעסים והאנרגיות מנותבות לאפיקים חיוביים.

ילדים בעלי הפרעות קשב והיפר אקטיביות (ADHD), בעלי אנרגיות רבות, יכולת גבוהה לניתוח הסביבה, יכולת להגיב במהירות במצבי לחץ, מוצאים בקראטה תחום שבו הם יכולים להגיע להשגים גבוהים    ובכך לשפר את בטחונם העצמי ותחושת המסוגלות.

נגישות